Boot: 'Dylano', Storebro, 1959, verdere informatie volgt



Een flinke klus
Sinds wij de boot 3 jaar geleden hebben gekocht, hebben we de boot juli 2014 voor het eerst in het water gehad. Hieraan voorafgaand is hij boven tot onder helemaal gestript en kaal gehaald. Ik heb het hele proces vastgelegd. De beknopte versie...:

We hebben zo goed als alles nieuw gekocht (RVS, tentframe + kap, lampjes, luchthappers, kussens, alles wat maar kan zit er nieuw op). Het gehele schip inclusief onderwaterschip is kaal gehaald, romp en opbouw zijn in een mahonie kleur gebeitst. De romp is opgebouwd met een 1 componenten-lak (omdat het hout altijd werkt en constant in verbinding staat met het water) in 12 lagen. Hierbij moet er tussen elke laag worden geschuurd (Stopani lak). De opbouw en kuip en dergelijke, zijn opgebouwd met een 2 componenten-lak en afgelakt met een 1 component (4 x 2 lagen basis en 2x afgelakt). De boeg en de hoeken van de spiegel (de zwakke punten), hebben we laten herstellen door een scheepstimmerman bij ons in de loods. Deze heeft hij vervangen en in lagen gelamineerd ze zijn nu dikker en dus vele malen steviger en het staat ook nog eens super mooi, tevens heeft hij er een nieuw dek op gevacumeerd. Dit omdat de klinknagels/spijkertjes erdoor heen kwamen en rondom zwarte plekken had. We hebben nog veel meer dingen hersteld en vervangen. Een flinke klus, maar dan te water!

Veelbelovend
We hebben wel wat problemen met de motor gehad toen hij ter water ging. Het gietijzeren uitlaat spruitstuk was helemaal kapot en er zat een gat in van een paar centimeter. Tevens hebben we op de motor een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Dit jaar hebben we alleen wat dagen gevaren op het ijsselmeer, maar dat was veelbelovend voor de toekomst!

Hartelijke vaargroet,
Lars Niemarkt







Terug naar 'Overzicht boten'
Terug naar 'Overzicht leden'